2015. már 14.

Karrier és anyaság

írta: szupermamik
Karrier és anyaság

Örök kérdés: karrier vagy anyaság?

Vannak anyák, akik gyermekük születése után nemsokkal elkezdenek dolgozni, és néha egy egy üzleti megbeszélés miatt kimarad életükből az imádott gyermek farsangja, vagy rosszabb esetben az anyák-napi ünnepség... Vannak anyukák, akik évekig jól érzik magukat a pelenkák és játékok világában, teljes mértékben kiélvezhetik csemetéjük első éveit... Sajnos sokszor ez már nem arról szól, hogy mit szeretne az anyuka, vagy mi lenne jó a gyermeknek. Többek között közbe szól a munkahely, vagy visszamegy pár hónap után dolgozni, vagy végleg búcsút inthet a munkájának, és sajnos sokszor az anyagi helyzet szól közbe.

Dr. Ranschburg Jenő szerint: "A tapasztalatok alapján azt kell mondanom, hogy magabiztosabbak, nagyobb életkedvvel és biztosabban mozognak az életben azok a gyerekek, akik a családi nevelést az első két évükben megkapták. Hisz az ősbizalom csak ekkor tud kialakulni. Ha a szülő figyel és reagál a gyerekére, akkor a gyerek azt fogja megtanulni, hogy érdemes a világot megszólítani, mert a világ válaszol.” 

Én gyermek centrikus anyuka vagyok. Az én két gyermekem már ugyan kisiskolás, de nekem mindig lelkiismeret furdalásom van mert nem tudok ott lenni az összes iskolai rendezvényen. Nem vagyok karrierista anyuka beosztottként dolgozom hétfőtől péntekig napi 8 órában. Bárhová el akarok menni a gyermekeimmel az egy szabadságomba kerül és még a szünetekről nem is beszéltünk... Célom az, hogy olyan lehetőséget találjak, ami mellett több időt tudok gyermekeimmel tölteni.

Biztos vagyok benne, hogy nagyon sok hasonló anyuka van aki ugyan így gondolkodik mint én. Mondhatni azóta próbálok megoldást keresni amióta anya lettem. Valami mindig közbe szólt, de rá kellett jönnöm, legtöbbször én voltam a gátja a dolgoknak. Valahogy mindig volt egy B terv ami egy időre megoldotta problémámat, és elmentem a könnyebb ellenállás felé.

Pár hónapja hallottam egy hölgyről, aki 8 évvel ezelőtt egyedül maradt két kicsi gyermekével. Tele volt az élete kihívásokkal, anyának maradni, megteremteni minden anyagi javat, hogy megfelelő körülményeket tudjon biztosítani gyermekeinek. És láss csodát sikerült neki! Azt kérded hogyan? Okosan használta az internet és a közösségi hálók adta lehetőséget.

Van rá megoldás, csak merjünk kreatívak lenni! Itt van a kezünkben egy nagyszerű lehetőség! Mi az amit ma interneten ne lehetne megcsinálni? Én nem nagyon tudok ilyet! Akkor biztos vagyok benne, hogy kis odafigyeléssel karriert is lehet építeni interneten keresztül. És akkor amikor éppen a gyerek alszik, vagy éppen már nagyobb és oviba/suliba van, vagy éppen este mikor ágyba dugtad van rá egy órád. Ebben ez a nagyszerű, hogy nem időhöz kötött, vagyis nem abban a hétköznapi értelemben mint a munkahelyen - 8-16-ig. A rendszeresség az odafigyelés elengedhetetlenül fontos, de itt rugalmasan magadnak szabhatod meg mikor hol és kivel dolgozol.... folyt.köv...

 Szép napot nektek!

Sz.

 

Dr. Ranschburg Jenő : A legfontosabb másik c. cikke: http://www.gyeprago.eoldal.hu/cikkek/dr_-ranschburg-jeno-.html

Szólj hozzá